נחלים, צוקים ופסטורל אמיתי בגליל

    אסתי חדד Comments Off on נחלים, צוקים ופסטורל אמיתי בגליל
    9:04
    02.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on בניגוד לדעה הרווחת: למה באמת היהודים לא עלו לארץ לפני השואה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כתב וצילם: קובי פינקלר

    פעמיים, למשך חודש בכל פעם, היה ליאון בלום ראש ממשלת צרפת, בשנים שלפני מלחמת העולם השניה.
    זו ההיסטוריה. ההווה הרבה יותר שייך לנו. במרכז הגליל העליון הוקם לפני עשרות שנים קיבוץ הנושא את שמו 'כפר בלום'.
    ממדשאות המלון 'פסטורל כפר בלום', הנושא את שמו של הקיבוץ, נראים רכסי פסגות החרמון בצבע הלבן בפסגתם. עמק החולה ועמקי הגליל העליון התכסו בימים אלו בירוק שניבט מכל עבר. אגמי מים טובלים בעמק לצד מפל התנור שעכשיו שופע מים, באגמון החולה מיטיבים עם בעלי הכנף (פסטיבל הצפרים מתקיים שם בימים אלו) ומעשירים את ידע המבקרים. כל זאת לצד מסלולי טיולי מיוחדים, טיולי ריינג'רים ואוכל משובח וטוב, פותחים בפני המטייל מרחבים עשירים בפריחה ועשייה.

    טיול ריינג'רים לתל אבל
    במרכז העמק היפה מזדקרת גבשושית בולטת, 'תל אבל' ו'בית מעכה' התנ"כיות. עלינו לשם עם הריינג'רים של טרקטורוני הכפר ממושב כפר יובל. מרחוק כשעומדים עם התל מבחינים בבתיה של המושבה מטולה. אי אפשר שלא להשבות בקיסמה. בתיה עטופים בצמחיה ירוקה. דרומה להם נראים שולי קריית את שמונה. מעלינו בפסגת הרי נפתלי קיבוץ משגב עם, וכמובן הרי הלבנון והכפרים הלבנונים שכה רבות שמענו עליהם. מסקרן ומגרה? אנחנו הרי כמעט בנקודה הצפונית ביותר בישראל.

    הטיול הרכוב עובר מסביב לכפר יובל, לצד נחלים זורמים וצמחייה ירוקה וזו הזדמנות לפגוש בעלי חיים בסביבתם הטבעית. במהלך הטיול הנמשך כשעה וחצי, עוצרים למנוחה על גדות נחל עיון, במקום קסום הנקרא 'פינת גן עדן' טובלים במימיו הקרירים של הנחל, (לא בחורף…) לוגמים קפה או תה ושומעים מגיא או מאחד ממדריכיו המקצועיים, הסברים על המקום וסיפורים מרתקים. פשוט ליהנות מהשקט. ניתן גם להזמין טיולי שטח בני שלוש שעות. בחורף מקיימים טיולי בוץ (כן , הרבה גשם ירד באזור וזה מתבקש..)
    לפתע נגלה לנגד עיננו מפל מים זורם. זהו מפל התנור. ארבעה מפלים זורמים במזרחה של מטולה: מפל עיון, הטחנה, האשד והתנור.
    נעים לטייל בשמורת נחל עיון, לצעוד במסלולי ההליכה וליהנות ממראות הטבע הנפלאים: נוף, פריחה, מפלים וחוויית ההליכה בטבע.
    לאוהבי האקשן. הנהיגה על הטרקטורון בהצגת רישיון נהיגה בתוקף בלב. כל משתתפי הטיול מבוטחים בביטוח מלא. לפרטים: 050-5405454

    אתרי הטבע והמרחבים הפתוחים מהווים את מוקד המשיכה המוביל לתיירות ארץ הגליל. ענת ניסים, מנכ"ל עמותת התיירות ארץ הגליל החולשת על כ-800 אתרי תיירות ואטרקציות "סתיו וחורף מלא חוויות הכוללות הרבה מאוד חוויות טבע וחוויות חינמיות מצפה לנופשים באזורינו, היום יותר מתמיד הבחירה בטיול בישראל בכלל ובחופשה בגליל בפרט היא בחירה טבעית להרבה ישראלים ואנו מברכים על כך" היא אומרת.

    קבלת פנים לצפרים באגמון החולה
    נעשה דרכינו מעט דרומה לאגמון החולה.
    אותם בעלי כנף המגיעים אלינו עם בוא הסתיו היישר ממרחבי אירופה ההולכת ומתקררת, מעבירים את חודש הסתיו הארץ ישראלי בעמקי הצפון וממריאים שוב דרומה עד בוא האביב.
    עוד לפני אלפי שנים הכירו הנביאים בתופעה הכה יפה של נדידת הצפרים מעל שמי ארץ ישראל. בספר ירמיהו פרק ח' אנו קוראים: "גם חסידה בשמים ידעה מועדיה, תור וסיס ועגור שמרו את עת בואנה…".

    קובי סמרנו, מנהל התיירות של אגמון החולה, יצר במקום מגוון של אירועים. אחד מהם הוא, רכבת הציפורים באגמון החולה. זהו סיור מרתק ברכבת בין אלפי ציפורים באגמון החולה. הרכבת יוצאת בכל 40 דקות ממרכז המבקרים ועוצרת בין התחנות השונות ברחבי האגמון, כשבכל תחנה ניתן לרדת וליהנות מסיור מודרך ע"י מדריכים של האתר. בנקודות התצפית ניתן לצפות באלפי ציפורים ועופות אחרים, וליהנות ממראה עוצר נשימה של להקות הציפורים בעת חנייתן או מעופן. הרכבת עוברת בין חורשות ובוסתנים לאורך שפת האגם ונוף עמק החולה המלבב נפרש לעיני הנוסעים.
    טל. לבירורים : 04-6959054.

    צוק מנרה ממעוף הציפור

    ובין מורשת למעוף הציפור, משהו שגם האדם יכול לראות מעוף הציפור. בצוק מנרה. פארק התיירות הזה, משיק את חבילת חורף חם – בילוי משולב בפעילות, טבע ונוף בגליל ובאגמון החולה.

    במהלך החורף הקרוב, מציע אתר צוק מנרה חבילת אטרקציות חורף ייחודית. בחבילת חורף חם ייהנו המבקרים משלל חוויות מסעירות לכל גיל, שבמרכזן עלייה וירידה ברכבל הארוך בישראל, גלישה ברכבת הרים, סיור מודרך בחורש הטבעי ונסיעה חווייתית מרתקת ברכבת הציפורים הססגונית בין אלפי ציפורים באגמון החולה, (זו שעליה סיפרנו קודם) וכל זה בכרטיס משולב במחיר מיוחד.

    מחיר כניסה לאתר כולל: עלייה וירידה ברכבל הארוך ביותר בישראל. הרכבל שאורכו 1,940 מטר, מטפס ממבואותיה הדרומיים של קריית שמונה ועד לקיבוץ מנרה הנמצא במרומי רכס נפתלי.

    סיור מודרך בחורש הטבעי המסתיים בתצפית נוף אל הגליל ועמק החולה, מגלשות הרים המהירות בארץ, גלישה במורדות הצוק במסלול שאורכו כ- 1,200 מטר, במהירות שיכולה להגיע עד 40 קמ"ש.

    בימי שישי, הכרטיס כולל גם שפע פעילויות בבית הילד – מתחם ג'מבורי מקורה לקטנטנים, הפעלות לילדים ומתקנים מתנפחים.לפרטים נוספים: טל-04-6905830.

    והיכן אוכלים באזור?
    במבנה הגדול שבעבר, בימי משפחת דוברובין, שימש כדיר ורפת, בנויה היום מסעדה מקסימה, ענקית בגודלה ובכל זאת מעוצבת באינטימיות, ובחן כפרי אירופאי. אפילו כד נטילת המים מעוצב בטעם של הימים ההם. המסעדה, כשרה בהשגחת רבנות קרית שמונה, מגישה אוכל כפרי – בשרי. מגוון סלטים טריים מאוד מגידולי הסביבה, בקבוק יין ומנה של תבשיל קדירה בשרי בפוייקה.
    בני המקום משכבר הימים (שתי משפחות, אשכנזי ומזרחי) שהגיעו למושבה לפני למעלה ממאה שנים אכן הצליחו להנחיל גם אוכל טוב וגם אוירה מיוחדת.
    טלפון 04-6934495.
    איך מגיעים? כביש 90 בין ראש פינה לקרית שמונה דרך המושבה.

    והיכן לנים?
    כמו שפתחנו את הכתבה, בקיבוץ על שמו של ראש הממשלה היהודי הצרפתי – כפר בלום. זהו ממש גן עדן בין החרמון לירדן ופלגי החצבאני והבניאס. במלון ספא מפואר והוא לטענת המומחים הטוב ביותר בגליל העליון. ראשית, מילה על החדרים. הגודל. והוא מאוד קובע באשר לנוחות המתארחים. חדרי מרווחים, נעימים לעין ולמראה, פרקט משובח ומשרה אוירה טובה. הצוות. בכל סוג של מפגש עם הצוות תוכלו לפגוש אנשים נעימים. זה יכול להיות מנהל חדר האוכל המדהים (גם האוכל וגם האיש), או אילן השף, המשגיח מישיבת קרית שמונה. וכן. לא שכחנו. גם המנהל דובי מרעיף עליך הרגשה שאתה הכי חשוב במלון.
    למלון פסטורל כשרות בהשגחת הרבנות קריית שמונה. בקיבוץ יש בית כנסת (זמני התפילות מופיעים בקבלה ליד מקום הדלקת הנרות). לפרטים: 04-6836611

    עוד בסביבה: 

    סיור חקלאי וסיור ברפת במשק קורלנדר.
    "דרך החלב": במושב בית הלל. 3-4 דקות נסיעה מהמלון. זהו שמה של האטרקציה המקומית. עומר קורלנדר בן המקום, חזר ארצה והחל לטפל מחדש במשק החלב ובמטעים המשפחתיים. נשמה של מורה יש לו. לאחר שתגלו ותכירו את עולם הפרות תקבלו גם כוס שוקו תוצרת בית. בנוסף הילדים, מוזמנים להתנסות בחליבה ידנית.

    אז מה עושים שם? בתחנה הראשונה מקבלים הסבר ראשוני על המסלול ומה היא רפת. אח"כ עוצרים במספר תחנות משולטות, ולומדים מה וכיצד עושים הפרות והעגלים. ניתן להגמיע במקום עגלים ואפילו לצאת עם תעודת רפתן. אם תבקשו יפה, עומר יצא איתכם למרחבים הפתוחים ויוליך את המבקר בינות למטעים ולפרדסים כולל טעימות של תפוזים משובחים. אפילו טיול לאורך החצבאני מצפה לכם.
    טיפ: בקשו לטעום את שמן הזית שהמשפחה מייצרת. הוא פשוט נפלא. לא תתאכזבו. 052-4585058
    "ארץ הגליל": ארץ של אתרים, מסלולים והמון אפשרויות. לפרטים נוספים ואפשרויות לינה: www.gogalil.org 04-6817152



    0 תגובות